Sisukaart

Fotode kasutamine ainult autori loal ja viitega allikale.

Veebimeister
webmaster@virtsu.ee

Uuendatud
20.09.2018

Üheksakümmend miljonit maksma läinud Virtsu sadama kai sai valmis

21. november 2009 Meie Maa

Ehituskontsern Nordecon International andis regionaalseid sadamaid haldavale AS-ile Saarte Liinid üle Virtsu sadama 160 meetri pikkuse, peamiselt kaubalaevade vastuvõtuks rajatud 8. kai.

Kai ehitusmaksumus oli ligikaudu 90 miljonit krooni, teatas Nordecon. Nordecon International AS-i juhatuse esimehe Jaano Vingi sõnul on Virtsu sadama 8. kai puhul tegemist täiesti uue rajatisega, mille tarbeks tehti merre vajalik täide ning rajati juurdepääsutee.

“Praamireisijad jäävad sadamas liikuma neile teada-tuntud rada mööda, uus kai on mõeldud tegutsema kaubakaina,” ütles ta.

Virtsu uue kaubakai ääres alustati killustiku laadimist laeva juba novembri algul. Kuna kõik ehitatu vastab nõuetele, võis tööga pihta hakata enne kai pidulikku avamist.

“Põhjus, miks me kaubakai nii ruttu tööle panime, on selles, et Virtsu 1. kai peab minema rekonstrueerimisele, et tuleval suvel saaks silduda uus laev. Suve alguseks tahame esimese kai juba valmis saada, ehitajaga on leping sõlmitud, aga kaid pole tööde tegemiseks veel vabastatud,” rääkis Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup. Tema sõnul on Kuivastu sadamas uue laeva vastuvõtuks töödega juba alustatud.

Virtsu sadama kaudu on seni välja veetud enamasti paekivikillustikku, nüüd tunnevad huvi ka puidu ja turba eksportijad. Reisijate kai ja kaubakai vahelisele betoonaiaga eraldatud platsile killustikku ladustama ei hakata, küll aga tulevikus puitu.

Kai ehitustööd kestsid 14 kuud. Selle aja jooksul rajati 160 meetri pikkune kai laevadele, ehitati 440 meetrit juurdepääsuteed ja süvendati sadamas kaiesist ala kuni seitsme meetrini.

Tagasi artiklite lehele