Hiiumaa 2010 Turism
Raivo Tõnissaar |
Teemarühma poolt sõnastatud suur eesmärk: Hiiumaa omakultuuri kui turismi peamise eeltingimuse tagamisega saavutada hiidlaste Hiiumaa ja turismi muutmine olemisviisiks turisti ja hiidlaste sümbioosis ähk GEOGRAAFILINE ASEND JA TRANSPORT Hiiumaal on kogu aeg probleemiks olnud praamisõit. Praamisõitu saaks müüa kui atraktsiooni, sest see on ju esimene asi, millega külastaja kokku puutub Hiiumaale tulles. Negatiivne elamus tuleb muuta positiivseks. Võimalused: Hiiumaa video meie saare vaatamisväärsustest, majutustest, toitlustustest jne. Praamisõitu saab müüa kui ainulaadset võimalust. Paketi saaks odavamaks, kui ära jätta busside ülevedu. Käsipakkide üleveo saaks korraldada konteineritega või selleks kohandatud mikrobussiga. Kui muudame bussitranspordi turistile sobivamaks, ei tohi unustada kohalikku ka elaniku. Teemarühma ettepanekud transpordivõimaluste suurendamiseks:
INFRASTRUKTUUR Infrastruktuuri moodustavad maanteed, parklad, telekommunikatsioonid, sadamad, lennujaam. Suurema tähelepanu alla võtsime sadamad, kuna koostöös teiste Läänemere saartega saaks välja töötada mereturismiketi. Hiiumaa esindussadamana näeme Heltermaa sadamat. Selle aasta jooksul valmib ka uus sadamahoone, kuhu on planeeritud kõik külalisele vajalik, sh. I-punkt, toitlustus ja 40-kohaline majutus. Kalana asend on väga hea Hiiumaa läänepoolseima sadama. Seda saaks kasutada jahisadamana ja tormivarjuna. Kõrgessaare sadamat saab reklaamida kui kalasadamat - kalaturg, kalafestivalid, õlu. Lehtma on kaubasadam ning turistide jaoks turismisadam. Kärdla sadam tuleb korralikult välja ehitada ning seda saaks kasutada jahisadamana, kaatrite ning väikelaevade jaoks. Suursadamal on mitmeid võimalusi: jahisadam, laevaremont ja -hoidmine. Sadama vana aida saaks taastada ning avada meremuuseumi või sadamakõrtsi. Orjaku sadamat kasutatakse juba kui reisi-, jahi- ja kalasadamat. Sõru sadamal on vaba pääs Läänemerele ja eeliseks Saaremaa lähedus, seega: reisi-, jahi- ja kalasadam. Teemarühma arvates on kõige olulisema tähtsusega Hiiumaa turismile:
|
|
Põhilised hiiu turismitegijad, Raivo Tõnissaar, Liivi
Pruul, Marika Mikk ja Ilmi Einmaa, Tallinnas TourEst'i messil |
||
KOOLITUS
Koolituses on aastaid olnud "tegijaks" "TUURU". Viimasel aastal on turismitöötajatele korraldatud ka kaugõppekursuseid. Arutelu käigus jõudsime mitmete konkreetsete ettepanekuteni:
LOODUS Oma saare loodusressurssi peame turismis rohkem ära kasutama.
INIMESED Paljudki hiidlased on praegu seda meelt, et Hiiumaal pole turismi üldse vaja. Mõneti on see mõistetav. Turist ei anna tavahiidlasele ju otseselt raha, iga hiidlase rahakott ei lähe paksemaks sellest momendist kui turist Hiiumaalt midagi ostab. Kasu on aga kaudne. See tuleb läbi maksude jms. ikkagi palgana - toetusena sinu taskusse. Kui kogu Hiiumaa sissetulekud on suuremad, siis lõpuks saame me endale ka rohkem lubada. Inimestele tuleb selgitada turismi eeliseid, mitte unustades selgitada ka probleeme. Selleks saab kasutada:
TÖÖKOOSOLEKUL OTSUSTASIME:
TURUSTAMINE Eelpool avaldatu puudutab väga tihedalt marketingi. Marketing on turustamine laiemas mõttes. Sellega kaasneb Hiiumaa ettevalmistamine minekuks turismiturule, sihtmaade ja -rühmade leidmine, reklaami koostamine, edastamine ning turismi kui toote müük. Üheks marketingi võimaluseks on messidel osalemine.
|
||
Raivo Tõnissaar turismi teemarühma juht raivo@info.hiiumaa.ee |