Sisukaart

Fotode kasutamine ainult autori loal ja viitega allikale.

Veebimeister
webmaster@virtsu.ee

Uuendatud
25.05.2018

Rasked kaiehituse elemendid valati valmis kohapeal

Veljo Kuivjõgi

13. veebruar 2009 Meie Maa

Virtsu uue kai ehitusel ootavad need üheksa meetri kõrgused L-elemendid, millest raskemad kaaluvad sada tonni, Soomest tulevat ujuvkraanat. Jäätee ootuses on aga Väinameres praegu laevaliiklus keelatud, vaid parvlaevad saavad liikuda oma kindlatel liinidel.
Foto: Tarvo Veskinõmm

Virtsu sadama kai nr 8 ehitamiseks valati raudbetoonist L-elemendid, millest raskemad kaaluvad sada tonni, kohapeal valmis. Nüüd ootavad ehitajad Soomest 200-tonnise tõstevõimega ujuvkraanat, et üheksa meetri kõrgused elemendid merepõhja tõsta.

“Seoses võimaliku jäätee rajamisega on Virtsust põhja poole laevaliiklus praegu suletud ja ujuvkraana saab siia tulla ilmselt aprillikuus,” rääkis AS Saarte Liinid arendusdirektor Peeter Oopkaup Meie Maale. Tema hinnangul said ehitajad suurte elementide kohapeal valamisega hästi hakkama. “Vertikaalosa moodustab kai seina, kuid üsnagi massiivne on selle elemendi tald.”

Virtsu sadama 8. kai ehitab 79 miljoni krooni eest firma Eesti Ehitus. Nendega sõlmitud leping hõlmab 160 meetri pikkuse kai ehitamist ja 280 meetri pikkuse juurdepääsutee rajamist. Et vee sügavus kai ääres oleks seitse meetrit, tuleb süvendada 67 200 kuupmeetrit merepõhja ning vedada kai ja territooriumi täiteks 92 000 kantmeetrit lubjakivi. Nõlvakindlustus tehakse graniitkividest.

Kuigi rahva hulgas nimetatakse ehitatavat Virtsu kaid kaubakaiks, võivad sinna silduda ka parvlaevad. “Üldiselt, jah, hakkab selle kai ääres seisma killustikulaev, kuid kui vajadus tekib, võib ükskõik milline laev selle kai äärde silduda,” rääkis Oopkaup.

Eesti Ehitus plaanib 8. kai ehitustööd lõpetada tänavu oktoobrikuus.

Tagasi artiklite lehele