Saaremaa Laevakompanii novembris tehasest väljuva esimese uue parvlaeva ehitus Leedus on jõudnud niikaugele, et visuaalselt on juba võimalik aru saada, millised alused hakkavad tulevikus mandri ja saarte vahet reisijaid vedama.
Klaipedas Fiskerstrand BLRT tehases valmival esimesel uuel parvlaeval käib Saaremaa Laevakompanii laevaehituse projektijuhi Virgo Vinkeli sõnul kibe töö ning käsil on laeva erinevatest osadest kokkupanemine.
Keeruline värk
“Umbes 40% laevast on koos, rääkis tihti Klaipedas laevaehituse juures viibiv Vinkel Oma Saarele. Laev koosneb 35 tükist, millest 15 on kokku pandud. Tükid, millest laev kokku pannakse, tehakse Vinkeli sõnul nii suured, kui kraanad tõsta jaksavad. Kuna sarnaseid laevu pole enne palju ehitatud, nentis Vinkel, et töö ei ole just lihtsate killast. “Keeruline on ta selles mõttes, et eelmised laevad on olnud väiksemad.
Samas teeb töö vähe lihtsamaks see, et laev koosneb kahest peaaegu identsest poolest. “Kui laev risti pooleks lõigata, siis on mõlemad pooled ühesugused, rääkis projektijuht, viidates, et kui üks pool on koos, valmib teine juba veidi vähema vaevaga.
Teise laevaga on alustatud
Praegu Leedus ehitatav laev hakkab sõitma Hiiumaa ja mandri vahelisel liinil. Alustatud on ka teise laeva ehitust, mis hakkab kurseerima Kuivastu–Virtsu liinil. Vinkeli kinnitusel on teise laeva ehituseks tarvilik metall juba Klaipedasse kohale toodud ning nüüd alustatakse esimeste osade valmistamist.
Virgo Vinkel kinnitas, et kogu protsess kulgeb korrapäraselt ja mingeid tõrkeid ette tulnud ei ole. “Meie laevaehitajal on 100 aastat kogemust, rääkis Vinkel, kes oli parasjagu pärast aastavahetust esimest korda teel Klaipedasse.
Lõpetatakse Norras
Kuigi praegu on laev Klaipedas, tehakse seal vaid metallitööd ehk siis pannakse kokku metallkonstruktsioon. Lisaks tõstetakse sisse peamasin ja paigaldatakse suuremad torud. Peale selle värvitakse laev Leedus ligi 90% ulatuses. Seejärel viiakse see puksiiride abiga Norrasse ning viimistletakse sealses tehases lõplikult.
Virgo Vinkeli sõnul on Norras toimuv lõppviimistlus isegi suurem töö kui Leedus tehtav. “See on nagu majaehitus – arvatakse, et kui raam on valmis, siis on enamik valmis. Tegelikult nii ei ole, märkis projektijuht, kes sõna “lõppviimistlus asemel pidas paremaks kasutada selle töö kohta terminit “väljaehitus.
Esimene omasugune
Täpselt selliseid laevu, nagu Saaremaa Laevakompanii poolt tellitud, maailmas kusagil sõitmas ei ole. Vinkeli sõnul on prototüübiks võetud parvlaev Sylt Express, mis praegu sõidab Saksamaa saare Sylti ja Taani vahet.
Erinevus kahe laeva vahel on see, et Väinamerel sõitma hakkav laev on kahe autotekiga ja suurem. Sylt Express on sarnaselt Saaremaa Laevakompanii laevadele ehitatud Fiskerstrandi tehases.
Uued parvlaevad
Sõlmitud kokkulepete kohaselt tuleb 2009. ja 2010. aastal saarte ja mandri vahelistele laevaliinidele kolm uut suurt laeva, millest igaüks mahutab 160 sõiduautot ja kuni 600 reisijat. Laevad on ca 97 m pikad, 18 m laiad, süvisega 4 m. Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki sõnul on esimese laeva valmimise tähtaeg november 2009.
Saaremaa Laevakompanii viis uute laevade tarbeks läbi ka nimekonkursi. Võitjateks tulid Luidja, Lisette ja Saarepiiga.
Tagasi artiklite lehele