Nelja sadama rekonstrueerimise käigus lõhutakse maha ka tosina meetri jagu vanast Virtsu sadamahoonest, et laiendada autode ooteala kolme rea võrra. Vanadel taladel püsiv uus ja väiksem hoone peab valmima juuni alguseks ning autode ooteala tuleval sügisel.
Sadamaid haldava Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup käis eile pealinnas ehitajatega sadamate arenduse hetkeseisu arutamas. “Vanal hoonel võetakse maha Kuivastu-poolne madalam osa, see on 12 meetrit,” rääkis ta.
“Jutt on hoone kapitaalsest remontimisest, alles jäävad olemasoleva hoone seinad, kandekonstruktsioonid, laed.” Mahavõetud majaosa arvelt laiendatakse kail autode ooteala kolme sõidurea ulatuses.
Oopkauba sõnul uude hoonesse sõidukite piletimüügi kohta ei tule, nende jaoks ehitatakse autode ooteala algusse aastaringne piletimüügipunkt. Küll aga tuleb sadamahoonesse jalakäijate ja jalgratturite jaoks piletimüügiautomaat, kust saab pileti lunastada nii sularaha eest kui ka kaardiga makstes.
Sadamahoonesse peaksid jääma samad funktsioonid, mis varem – postkontor, toitlustuskoht, ootesaal ning sadamale ja piirivalvele vajalikud ruumid.
Tänavu talvel tuleb läbi ajada sadamahooneta. Reisijad saavad WC-d kasutada hoone kõrvale toodud soojakutes ning sinna on tehtud ka väike kohvik, kus nina soojendada.
Sadamahoonet rekonstrueerib AS Parmeron ning ehitustööd maksavad üle kümne miljoni krooni.
Kui sadamahoone valmib juuni alguseks, siis autode ooteala saab valmis sama aasta sügiseks. Kuid sellega Virtsu sadama ümberehitustööd ei lõpe. Novembrist läheb rekonstrueerimisele kai nr 1, mis tuleb ümber ehitada selleks, et võimaldaks vastu võtta 2010. aastal liinile tulevat uut parvlaeva.
Praegused kaldarambid ei sobi uutele laevadele, sest nende pealesõiduteki kõrgus on praegustest kuni poolteist meetrit erinev.
Sama projekti raames on rekonstrueerimisel Kuivastu, Virtsu, Heltermaa ja Rohuküla sadam.
Sadamate rekonstrueerimisest
Projekti finantseeritakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ja riigieelarvest aastatel 2008 kuni 2010. Projekti planeeritud kogumaksumus on 480 miljonit krooni, millest on toetust 451,2 miljonit krooni ja omafinantseerimist 28,8 miljonit krooni.
Rekonstrueeritakse ja ehitatakse üheksa sadamakaid, süvendatakse sadamate akvatooriume, suurendatakse ootealade mahutavust, rekonstrueeritakse ja ehitatakse kaks reisijaterminali ning nelja sadama navigatsioonisüsteemid.
Tagasi artiklite lehele