24 aastat Virtsu-Kuivastu liini teenindanud parvlaev Tehumardi jääb kevadest tööta. Uut kasutusala pole laevale seni leitud.
Laeva omanik Saaremaa laevakompanii peab pärast uue laeva Regula kasutusele võtmist Tehumardit Virtsu-Kuivastu liini jaoks liiga väikeseks ja äriliselt vähetasuvaks. Regula mahutab kuni 100 sõiduautot ja 600 reisijat, Tehumardi 28 autot ja 100 reisijat.
Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki arvates saaks Tehumardit Pärnu lahes ja mujal suhteliselt madalates vetes edukalt kasutada jäämurdjana. Vene mereregistri järgi kuulub Tehumardi klassi UL, mis lubab laeval töötada igasugustes jääoludes. Kapteni Jaak Maasiku väitel ei ole Tehumardil 24 aasta jooksul kordagi jääolude tõttu reis tegemata jäänud.
Saaremaa laevakompanii on pidanud läbirääkimisi Laevaliikluse juhtimise keskusega, et võtta Tehumardi kasutusele jäämurdjana Pärnu lahes. Saaremaa laevakomaniid rahuldava tulemuseni seni jõutud ei ole. Tõnis Rihvki sõnul on Laevaliikluse juhtimise keskusega lepitud kokku jätkata läbirääkimisi kevadel.
Laevaliikluse juhtimise keskuse hinnangul on Tehumardi käige olulisem puudus see, et ta ei saa laevu enda järel jääst läbi pukseerida, samuti pole mootorite võimsus jääs töötamiseks piisav. Tõnis Rihvki sõnul oleks Tehumardi jäämurdjaks kohandamiseks vaja investeerida ca 1,5 miljonit krooni.
Saaremaa laevakompanii on nõus sellise summa laeva ümberehitamiseks kulutama, kuid soovib garantiid, et nende firmaga sõlmitaks vähemalt kolmeaastane jäämurdmise leping. Rihvk on lubanud hoida Pärnu sadama talvel laevatavana vähemalt kaks korda odavamalt, kui seda teeb praegu Soomest tellitud jäämurdja, mis tähendaks 2-4 miljoni krooni riigi raha kokkuhoidu.
Tagasi artiklite lehele