Sisukaart

Fotode kasutamine ainult autori loal ja viitega allikale.

Veebimeister
webmaster@virtsu.ee

Uuendatud
25.04.2024

Virtsu Arenguseltsi tegus aasta

Maris Raudsepp, Virtsu Arenguselts

18. detsember 2023

Detsember on õige aeg vaadata pisut tagasi ja teha kokkuvõte meie tegemistest möödunud aasta vältel. Virtsu Arenguselts tänab kõiki seltsi liikmeid ja ka kõiki teisi vabatahtlikke, kes on meie toimetamistele õla alla pannud ja sellega Virtsu elu paremaks muutnud. Toome kuude lõikes välja olulisemad tegevused, mille üle tunneme uhkust ja tänu.

* Jaanuaris sai avalikuks Virtsu Muuseumi digiteeritud fotokogu. Esimesed 500 mustvalget pilti koos kirjeldustega laeti üles Virtsu kodulehele: Virtsu muuseumi fotokogu

* Veebruaris avasime Virtsu koolis fotonäituse Elmar Kitsingu pildistatud fotodest, mis pärinevad Eesti Rahva Muuseumi fotokogust. Näha sai vanu vaateid Ramest, Vatlast, Pivarootsist, Virtsust, Karuselt ja Kesselaiult.

* Märtsis külastasime Muhu vallavalitsust ja arutasime omavahelist koostööd. Teeme koostööd MTÜ Virtsu Rannahoone ja MTÜ Virtsu Vilistlaste aktiivsete liikmetega ning peame üheskoos läbirääkimisi Muhu vallaga liitumiseks.

* Maikuus võtsime osa Teeme Ära talgupäevast ja korrastasime Mõisatalli ümbrust.

* Juulikuus korraldasime heakorrakonkursi “Kaunis Virtsu 2023”. Võitja kuulutasime pidulikult välja Virtsu Merepäeval. Tänavu pälvis tiitli Virtsu Sadama Kohvik. Virtsu Merepäeval avasime mõisatalli uues näitusesaalis esimese näituse.

* Augustikuu kuulutasime rahvakultuuri kuuks ja igal teisipäeval viis nädalat jutti avasime Mõisatalli uksed rahvale, et neile tähestiku järgi Virtsu Muuseumi arhiivist lugusid jutustada. Igaks tähestikuõhtuks oli avatud ka kohvik ja valmis eriline tähestikumenüü, kõrvu paitas mõnus kohalik muusika – see kõik tõi Mõisatalli täismaja.

* Koostöös Tallinna Rootsi-Mihkli koguduse ja õpetaja Patrik Göranssoniga toimus 20. augustil Virtsu Mõisatalli hoone pühitsemine, tänupalvus ja kontsert.

* Septembris korraldasime Muinsuskaitsepäevade raames kaluri lugude õhtu Mõisatallis ja kaks ekskursiooni Virtsu ajaloo radadel: Virtsu linnuse tuur ja Virtsu mõisa kalmistutuur Puhtus.

* Oktoobris avasime uue Virtsu taaskasutuskeskuse, mis sai nimeks “Uut ja vana”. Keskust varustab riide- ja tarbekaubaga Soome heategevusorganisatsioon Nada Nord. Kauba sorteerimisel ja väljapanekul abistasid paljud vabatahtlikud. Kogu annetustulu läks Virtsu Mõisatalli olmeploki arendamiseks.

* Novembris võtsime osa üle-Eestilisest annetamistalgutest ning otsisime heade inimeste ja ettevõtete abi, et täiendada inventariga Virtsu taaskasutuskeskus. Kauba väljapanekuks annetati riidepuid, riidestangesid, riiuleid, jalatsireste ja teisi sobilikke sisustuselemente.

* Novembri lõpus osalesime “Pärnumaa Tegijad 2023” auhinnagalal. Virtsu arenguselts oli Pärnumaa aasta vabaühenduse nominent – üks kolmest Pärnu maakonna silmapaistvamast vabaühendusest.

* Detsembris avasime sel aastal teist korda Virtsu taaskasutuskeskuse uksed. Jõulukuule omaselt täiustasime keskust hubase jõulunurgaga, kus juttu puhuda ja kohvi juua. Võtsime osa ka Virtsu Rahvamajas toimunud jõululaadast ja müüsime hulga loosipakke. Kogu annetustulu läks Virtsu Muuseumi toetuseks.

Häid pühi kõigile ja uuel aastal jälle uue hooga!