Sisukaart

Fotode kasutamine ainult autori loal ja viitega allikale.

Veebimeister
webmaster@virtsu.ee

Uuendatud
25.04.2024

Virtsu Muuseumi MõNu vol 2

Maris Raudsepp ja Jüri Mõniste Virtsu Arenguselts

14. aprill 2024

Laupäeval, 13.aprillil toimus Virtsu Muuseumi teine väljasõit, mis seekord viis Virtsu rahva uudistama Tallinna vanalinna. Kõigepealt seadsime sammud Toompeal asuvasse Toomkirikusse, mis on kogu Eesti kirikute peakirik. Erilise giidituuri tegi meile kunstiajaloolane Juhan Kilumets. Ronisime kõrgele kirikutorni, uurisime kiriku sees asuvaid hauamonumente ja kuulasime orelikontserti. Saime teada, et keskajal helisesid kirikutorni kellad kiikudes. Kiikumise mehhanismi leiutas kunagi Leonardo da Vinci. Aga tänapäeval kirikukellad helisevad seistes ja süsteem on mehaniseeritud. Toomkiriku esine maapind on keskajaga võrreldes ca 120 m kerkinud, mistõttu unistavad kiriku entusiastid taastada väikese osa kiriku esisest maapinnast, et oleks keskaegne visuaal näha. Võrreldes Niguliste või Oleviste kirikuga on Toomkirik seest üsna pime. Väga eriliseks teeb selle hoone aga uhke vapikollektsioon ja säilinud on näiteks aadlike loožid, mida paljudes kirikutes pole. Niguliste kirikus enam treppimööda käima ei pidanud, sest pärast põhjalikku renoveerimist avati seal uhke klaaslift, mis viib 50 meetri kõrgusel asuvale taevakorrusele, kust avaneb ainulaadne vaade vanalinnale ja Tallinna lahele.

Tallinna Rüütliordude Muuseumis tutvusime rüütliordude ajalooga üle maailma ja imetlesime erinevate ordude uhkeid ordeneid. Saime näiteks teada, et üks auväärsemaid ordusid on Prantsuse Pühavaimu ordu, mille orden on üsna sarnane Eesti valgetähe teenetemärgiga. Lõpetasime oma muuseumituuri Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumis. Sai näha Eesti mööblit, valgusteid, tarbeklaasi, keraamikat, köitekunsti, ehteid, tekstiili jpm erinevate ajastute vältel. Disainiteemalisel väljapanekul oli palju äratundmisrõõmu kodustest asjadest. Mõnusa reisipäeva alguses saime Toompealt ülevalt alla vaadata, õhtul aga bussi peale jalutades uudistasime Toompead alt üles. Oli mida vaadata, huvitav ja põnev oli igatahes. Järgmine Virtsu Muuseumi bussireis 11. mail.