Üleeile avati renoveeritud Virtsu sadamahoone, ehitus sadama ümber aga veel käib.
„Põhikuju on vana, aga kõik ülejäänu on uus,” iseloomustas hoonet Virtsu sadama asedirektor Ilmar Piilmann ja lisas, et uus on ka eesruumide paigutus. Kui varem olid eraldi ootesaal, kauplus ja kohvik, siis nüüd on need ühendatud.
„Ajad on muutunud. Varem olid praamid väiksemad ja ooteaeg pikem,” selgitas Piilmann, miks sai suuremast ootesaalist väiksem. Endisest sadamahoonest on alles ootesaali vanad pingid, mis on nüüd õues.
Virtsu sadamahoone arhitekt Maret Tääker leidis, et „inetust pardipojast on saanud ilus valge luik”.
„Annus nostalgiat on siia jäänud,” ütles majandus– ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, kel on sadamaga oma mälestused. „Lapsena sain siit esimese vahvliga koorejäätise.”
Sadamahoones on ka juuksur, postkontor, ema–lapse tuba, piirivalveruumid, töökoda, garaaž, pangaautomaat ning haige– ja meditsiinituba. „Kui peaks tulema välismaa laev, kus on mõni haige, keda vaja isoleerida, siis selleks on ka omaette sissekäiguga ruum,” ütles Piilmann.
Sadamahoone ümber käib praegu ootealade laiendamine. „Praegu on pool sõiduradade alast remondis ja käigus on kaks rada, mis hargnevad neljaks. Pärast tööde lõppu on siin kolm rada, mis hargnevad kai otsas üheksaks,” ütles Piilmann. Uutele ootealadele mahub parvlaevatäis autosid.
Uue asukoha saavad ka piletikassad. Kaks kassat kokku kolme müügiluugiga jäävad ootealade keskele, sõiduradade vahele. „Praegu tuleb vaid ebamugav suvi üle elada,” ütles Piilmann. Ehitustöö ajal asub piletikassa sinises paviljonis ootealade kõrval.
Saarte Liinide juhatuse esimehe Ants Tammlehe sõnul tehakse Euroopa Liidu rahastatud projekti abiga Virtsu–Kuivastu ja Heltermaa–Rohuküla sadamas korda üle 20 objekti. Projekti kogumaksumus on 480 miljonit krooni.
Virtsus ehitatakse sadamahoone kõrvale sõiduautode parkla ja uus kai nr 8, rekonstrueeritakse kaubalaevadele mõeldud läänekai ja navigatsioonisüsteem. Ehitus lõpeb aastal 2010
Tagasi artiklite lehele