Sisukaart
Fotode kasutamine
ainult autori loal
ja viitega allikale.
webmaster
virtsu@virtsu.ee
|
|
|
|
|
|
|
|
27. veebruar 1998 Postimees
Parvlaev Tehumardi vanarauaks
URMAS KALDMAA
24 aastat Virtsu-Kuivastu liini teenindanud parvlaev Tehumardi jääb
kevadest tööta. Uut kasutusala pole laevale seni leitud.
Laeva omanik Saaremaa laevakompanii peab pärast uue laeva Regula kasutusele
võtmist Tehumardit Virtsu-Kuivastu liini jaoks liiga väikeseks ja
äriliselt vähetasuvaks. Regula mahutab kuni 100 sõiduautot ja 600
reisijat, Tehumardi 28 autot ja 100 reisijat.
Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki arvates saaks Tehumardit
Pärnu lahes ja mujal suhteliselt madalates vetes edukalt kasutada
jäämurdjana. Vene mereregistri järgi kuulub Tehumardi klassi UL, mis
lubab laeval töötada igasugustes jääoludes. Kapteni Jaak Maasiku väitel
ei ole Tehumardil 24 aasta jooksul kordagi jääolude tõttu reis tegemata
jäänud.
Saaremaa laevakompanii on pidanud läbirääkimisi Laevaliikluse juhtimise
keskusega, et võtta Tehumardi kasutusele jäämurdjana Pärnu lahes.
Saaremaa laevakomaniid rahuldava tulemuseni seni jõutud ei ole. Tõnis
Rihvki sõnul on Laevaliikluse juhtimise keskusega lepitud kokku jätkata
läbirääkimisi kevadel.
Laevaliikluse juhtimise keskuse hinnangul on Tehumardi käige olulisem
puudus see, et ta ei saa laevu enda järel jääst läbi pukseerida, samuti
pole mootorite võimsus jääs töötamiseks piisav. Tõnis Rihvki sõnul
oleks Tehumardi jäämurdjaks kohandamiseks vaja investeerida ca 1,5
miljonit krooni.
Saaremaa laevakompanii on nõus sellise summa laeva ümberehitamiseks
kulutama, kuid soovib garantiid, et nende firmaga sõlmitaks vähemalt
kolmeaastane jäämurdmise leping. Rihvk on lubanud hoida Pärnu sadama
talvel laevatavana vähemalt kaks korda odavamalt, kui seda teeb praegu
Soomest tellitud jäämurdja, mis tähendaks 2-4 miljoni krooni riigi
raha kokkuhoidu.
Tagasi artiklite lehele
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|