Sisukaart
Fotode kasutamine
ainult autori loal
ja viitega allikale.
webmaster
virtsu@virtsu.ee
|
|
|
|
|
|
|
|
5. okt. 2000 Lääne
Elu
Virtsu kaubakai äratab suuri lootusi
ANDRUS KARNAU
Virtsu sadama uus kaubakai lubab vedada senisest vähemalt kolm korda
rohkem kaupa aastas ja toob Hanila valda vähemalt sada uut töökohta.
AS Saarte Liinide arendusdirektori Peeter Oopkauba sõnul on
kaubakai rajamise hinnast vara rääkida. Ajakirjanduses pakutud 40
miljonit krooni pidas ta ligikaudseks maksumuseks.
"Projekteerimine pole veel alanud," ütles Oopkaup. "Maksumus võib
olla väiksem, kai ehitatakse erainvesteeringutega." Praegu veetakse
Virtsu kaudu ligi 150 000 tonni kaupa aastas. Lõviosa sellest moodustab
Kurevere karjääri dolomiidikillustik ja -tuhk.
Oopkauba sõnul suudaks uus kai rohkemgi kaupa vahendada, kui ainult
jätkuks, mida Lõuna-Läänemaalt meritsi vedada.
Kaubakai rajatakse Virtsu sadama reisikai kõrvale. Ehitus algab tõenäoliselt
2002. "Kaubakai ja laoplatsi ehitame merre," lausus Oopkaup, viidates
sellele, et sadamal ei teki vajadust ümberkaudseilt omanikelt maad
juurde osta.
Virtsulased on soodsalt meelestatud. "Peaksin rumal olema, kui ma
ei toetaks sadama laiendamist," ütles Hanila vallavanem Arno Peksar.
Vallavanem loodab, et kaubakai valmimise järel tekib Hanilas võimalus
luua sada uut töökohta.
Esmaspäeval tutvustasid AS Saarte Liinid ja OÜ E-Konsult Virtsu elanikele
uue kaubakai keskkonnaekspertiisi tulemusi. "Virtsulaste elutingimusi
kaubakai ei halvenda ja sadama laiendamine ei riku keskkonnakaitse
normatiive," ütles keskkonnaekspertiisi teinud firma E-Konsult juhatuse
esimees Lembit Linnupõld.
E-Konsult uuris võimalikke keskkonda kahjustavaid mõjusid kahes kohas:
praeguses sadamas ja kalatehase kõrvale Tallinna maantee äärde jäävas
lahesopis. Kalatehase kõrvale lahesoppi ei saa keskkonnauuringu järgi
sadamat rajada. "Selle koha praakisime välja, sest seal on kalakoelmud
ja lahesuu sulgemine halvendaks vee kvaliteeti," lausus Linnupõld.
"Et lahte juhitakse Virtsu puhastatud heitveed, võib laht haisema
minna."
Peksari sõnul ei esitatud rahvakoosolekul põhimõttelisi vastuväiteid,
tehtud märkused olid asjalikud. "Elanikud, keda sadama müra ja tolm
häirib, saavad oma ettepanekud teha ja need võetakse arvesse," lubas
vallavanem.
Pärast ekspertiisi tulemuste kinnitamist keskkonnaministeeriumis algatab
Saarte Liinid sadama detailplaneeringu. Pärast selle arutelu ja kinnitamist
Hanila volikogus saab alustada kai projekteerimist. Vald seab tingimuse
Hanila vallavõimud nõuavad, et ühtaegu sadama planeeringuga koostataks
Virtsu liikluskorralduse uus kava.
"Kui ei lahendata liiklusprobleemi, siis me sadama detailplaneeringut
ei kinnita," ütles Peksar. Asulat läbiva Tallinna maantee liiklusohtlikkust
tunnistas ka keskkonnaekspertiisi koostanud E-Konsult. "Tallinna maantee
liikluskorraldus on ebarahuldav," ütles Oopkaup. "Autod, mis kiirustavad
praamile, kihutavad läbi asula ja see probleem vajab lahendamist."
Tagasi artiklite lehele
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|