15. oktoober 2002 Lääne
Elu
Püsiühendus Saaremaaga tuli sammukese
lähemale
KAIRE KORPEI
Maanteeameti kaheksa aasta pikkune töö mandri ja Saaremaa
püsiühenduse rajamiseks võtab kindlamat kuju -kaardile
on nüüd märgitud püsiühenduse trass.
Maanteeameti peadirektori asetäitja Peeter Skepasti sõnul
on valminud kaks uurimistööd: trassivalik ning silla ja
tunneli ekspluatatsioonikulu võrdlus. Mõlemad tööd
tegi AS Teede Tehnokeskus.
Väina ületava silla või tunneli 7 km pikkune trass
kulgeb Virtsu tuulepargi lähedalt üle Viirelaiu Muhumaale
Võikülla.
Kümme kinnistut jääb teele ette
Nii Muhu kui ka Hanila valda tuleb ehitada mitu kilomeetrit uut
maanteed. Hanila vallavolikogu eelistusel tuleb mandripoolne maantee
läbi tihedalt asustatud Virtsu aleviku, läbides kümmet
kinnistut.
Hanila valla maanõuniku Maie Voki sõnul on Majaka
tänaval, mida trass läbib, vaid neli majapidamist, milles
elavad omanikud sees. Ülejäänud maaomanikud on kas
välismaalased või elavad mujal.
"Üks tallinlane juba ootab, et miljonite eest oma maad
müüa,"ütles Vokk.
Mina oma maad ei müü!
Maanõuniku sõnul võib merepoolne kinnistu
teele ette jääda. "Ega kedagi vägisi välja
tõstma hakata. Kui maja ette jääb, ehitatakse kas
või uus maja,"kinnitas Vokk.
Ainsana on maantee rajamise vastu Majaka tänava elanik Endel
Eirand, kes lubas, et tema oma maad riigile ei müü.
"Minul hinda pole, olen rahaliselt kindlustatud inimene,"
kinnitas Eirand, et temal pole kavas riigilt miljoneid kauplema
hakata.
Eirand heidab vallavalitsusele ette, et kohalikega pole asja üldse
arutatud.
"Rahvale pole veel midagi pakkuda," selgitas Peksar,
kelle arvates ei tule rahvaarutelu enne tuleva aasta sügist,
mil on valminud detailplaneering. Praegu koostab vallavalitsus detailplaneeringu
lähteülesannet.
Skepasti sõnul hakkab maanteeamet maaomanikega läbi
rääkima juba detailplaneeringu koostamise ajal.
"Kuigi valitsus pole veel püsiühenduse loomise otsust
langetanud, hakkame maid võimalikult ruttu kokku ostma, et
keegi tulevasele teetrassile uusi maju ei ehitaks," ütles
Skepast. "Trassialune koridor peab olema riigi maa."
Sild või tunnel, vahet pole
Tehnokeskuse uuringute kohaselt maksavad tunnel ja sild enam-vähem
ühepalju. Tavalise talasilla ehitus läheks maksma 1,4
miljardit krooni, tunnel 1,46 miljardit.
Silla korrashoid läheks maksma 6,4 miljonit krooni aastas,
tunnelil aga 8 miljonit. Tehnokeskuse juhatuse esimehe Hillar Variku
sõnul tasub sild end ära 2025 aastaga.
"Püsiühenduse rajamine on ennekõike majanduslik
küsimus ja oleneb, kui kiiresti leitakse finantseerijad,"ütles
Varik. "Loodetakse ju, et suurem osa rahast tuleb erainvestori
käest."
Normaalse tempoga edasi liikudes võiks sild valmis saada
aastal 2008 või 2010, arvas Varik.
Tagasi artiklite lehele
|