27. august 2003 BNS/Hiiumaa.ee
Saaremaale Rohuküla kaudu?
Saaremaa Laevakompanii on Virtsu sadama remondi venimise ning
ehitaja Merko Ehituse suhtumise tõttu valmis Saaremaale sõitma
Virtsu asemel Rohuküla kaudu, teatas uudisteagentuur BNS.
"Merko Ehitus on tähtaegadega graafikust maas algusest
peale, kuid seda võib ikka juhtuda," rääkis
SLK tegevdirektor Tõnis Rihvk kolmapäeval BNS-ile. "Mind
teeb hoopis murelikuks nende suhtumine asjasse."
Rihvki hinnangul ei anna ehitaja endale aru, et kui nad ehitavad
Tallinna sadamat 700 miljoni eest, siis Virtsu sadama 30 miljonit
on küll summas kümneid kordi väiksem, kuid sadama
tähtsus saarte liikluse jaoks on väga oluline.
"Kuigi oleme antud kontekstis mitte keegi, kuna ehitaja on
Merko ja tellija Saarte Liinid, kellega meie oleme lepingulises
vahekorras ja kes ei suuda meile tagada normaalset laevaliiklust,
ajame ju siiski sadamaga üht asja," rääkis Rihvk.
"Kindlasti on paika pandud trahvid ja võib-olla neid
ka makstakse, kuid see ei aita ju laevu sadamasse ja merele viia."
Rihvki sõnul näeb SLK antud situatsioonis kolme võimalikku
arengustsenaariumi. "Esimene variant on, et Saarte Liinid tagab
koos Merko Ehitusega paalide kai neljanda paali töösserakendamise
ja tagatakse teise ning kolmanda kai kõrvaldamine nii, et
sadamas on tagatud ohutus ja neljandat kaid ei ole viidud ekspluatatsioonist
välja rohkem kui esmaspäevast kuni kolmapäevani,
sest neljapäevast pühapäevani on reisijate liiklus
oluliselt suurem," seletas ta.
Teise võimalusena näeb Rihvk parvlaevade mereohutuse
tagamiseks Virtsu sadama rekonstrueerimistööde peatamist,
kuni leitakse ohutud tehnoloogilised lahendused jätkamiseks
ning kolmandana reisijate ülevedu Kuivastu-Rohuküla liinil.
"Laevaliiklus Saaremaale Rohuküla kaudu pole mingi meie
kiusuajamine, vaid see on laevakompanii kriisiplaan ja me oleme
selleks valmis," kõneles Rihvk. "Reaalseks muutub
see siis, kui Merko Ehitus läheb edasi oma skeemiga, eirates
meie poolt esitatud mõistusepäraseid ettepanekuid."
Saarte Liinidele saatsid ühisavalduse ka SLK kaptenid. "Tahaksime
juhtida tähelepanu probleemidele, mis on viimasel ajal kaasnenud
Virtsu sadama rekonstrueerimistöödega, kus ohutusnõuete
eiramine kujutab endast ohtu nii reisijatele kui sadamat läbivale
laevaliiklusele üldiselt," seisab avalduses.
Sadama ehitustööde käigus on teatavasti kavas ka
süvendustööde läbiviimine sadama lähistel,
millega kaasnevate potentsiaalsetele ohtudele laevaliikluses pole
aga kaptenite hinnangul tähelepanu pööratud. "On
loomulik, et merepõhja süvendades põhjustatakse
saaste hõljumist süvendatavas piirkonnas, sama loomulik
peaks olema kontroll ja järelevalve, seda enam, et piirkonda
läbivad päevas mitmed ja mitmed reisijaid vedavad parvlaevad,"
selgitatakse avalduses.
Järelevalve puudumise ning pinnale tõusnud saaste likvideerimiseta
jätmise tõttu seiskus augusti keskel mitmeks tunniks
parvlaeva Regula töö, kuna süvendustöödel
põhjast tõusnud autokumm sattus sadamasse jõudnud
laeva põtkurisse.
"Otseste reisijate ja laevade ohutuse eest vastutajatena ei
saa me lubada sellistes oludes laevaliikluse jätkumist,"
teatasid SLK kaptenid Saarte Liinidele. "Sel juhul on ainsaks
laevaliikluse jätkumise võimalus suunata liiklus Virtsu
sadamast ümber Rohuküla sadamasse, Lääne-Eesti
ja mandri vahelisele pretsedenditule marsruudile Rohuküla-Kuivastu."
Merko Ehituse graafikust mahajäämisega pole rahul ka
tööde tellija ehk Saarte Liinid. Virtsu sadama direktori
Mati Põllu hinnangul on ehitaja suurimaks probleemiks uuendustööde
komplitseeritusega mittearvestamine.
"Peab töötama funktsioneeriva sadama tingimustes,
mis häirib nii kaubalaevade, praamiliikluse kui ka meie endi
ehitustegevust," selgitas ta. Merko Ehituse insenerehituse
direktori Arvo Kelleri sõnul sõltub tähtaegne
valmimine sellest, kuidas on võimalik ühildada ehitamist
ja samal ajal toimuvat intensiivset praamiliiklust ning millised
ilmastikutingimused Virtsus on.
Virtsu sadama kaide valmimise tähtaeg on vastavalt sõlmitud
lepingule 31. oktoober, rekonstrueerimistööde hind on
29 miljonit krooni. Lepingu järgi peab Merko Ehitus maksma
hilinemise korral viivist 0,5 protsenti lepingu maksumusest.
Tagasi artiklite
lehele
|