Sisukaart
Fotode kasutamine
ainult autori loal
ja viitega allikale.
webmaster
virtsu@virtsu.ee
|
|
|
|
|
|
|
|
Rapla-Virtsu raudtee 1931-1968 |
Liini lõpp
|
Rapla-Virtsu liini sulgemiskorraldus
|
Laupäeval, 25. mail 1968 väljus Tallinn-Väikse jaamast
viimane rong Virtsu. Veduriks TU2-262. 1972. aastal saadeti
see koos seitsme teise veduriga Odessa raudteele.
Rong oli ehitud leinarüüga, vedurile maalitud hüvastijätutekstid.
Pikemad hüvastijätumiitingud toimusid Raplas, Märjamaal ja Lihulas.
Vedurijuhiks oli Paul Sutt, kes oli teinud ka esimese reisi
1931. aastal liini avamisel (Helmut Polbergi andmetel).
Päevakorral oli liini ümberehitamine laiarööpmeliseks, kuid
see takerdus rahapuudusel ja jäi teostamata.
|
Viimane rong Virtsu jaamas 25. mail
1968. aastal.
Fotod Sulev Mõniste
|
|
|
Raudteelased saavad liini sulgemise puhul aukirja
Viimane rong Virtsu jaamas 25. mail
1968. aastal.
Fotod Alfred Lumeste ("Töörahva Lipp")
|
|
Pärast sulgemist
Transpordi alal on auto osatähtsus järjest kasvanud. Selle üheks
tagajärjeks on, et Rapla-Virtsu raudtee käigushoidmine osutus
ebatasuvaks ja Lihula kaotas oma raudteejaama. Raudteeühenduse
puudumist korvab tihenenud autobussiliiklus Tallinna, Pärnu,
Haapsalu ja Virtsuga.
Rapla-Virtsu raudtee sulgemine ja demonteerimine on peatanud
Lihula kasvu raudteejaama suunas. Raudtee tänava äärde on püstitatud
ainult väheseid maju. Endist raudteetammi on püütud kasutada
autoliikluseks, kuid sillutamata muldkeha osutus selleks ebakohaseks.
Karl Laigna "Lihula". Tallinn 1972.
lk. 42, 45
|
Elamu Raudtee tn. 2, kus pärast
Virtsu jaamahoone hävimist 1944. aastal asusid piletikassa ja reisijate
ooteruum kuni liini sulgemiseni.
Sulev Mõniste foto 1968. aastast juunist
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|